StiriONG – Tinerii romani din strainatate critica noua lege ANI

0
tinerii-romani-din-strainatate-critica-n-2927t-9977466

Liga Studentilor Romani din Strainatate (LSRS) isi exprima profunda ingrijorare fata de noua forma a legii care reglementeaza activitatea Agentiei Nationale de Integritate (ANI), promulgata de Parlamentul Romaniei pe 30 iunie a.c. LSRS se alatura astfel unor importante organizatii din societatea civila si reprezentantilor oficiali ai altor state in Romania, care si-au exprimat dezamagirea fata de reducerea controlului si transparentei averilor demnitarilor.

Ca studenti si absolventi romani peste hotare, LSRS se loveste mereu de perceptiile negative ale strainilor cu privire la Romania: de la colegi, prieteni, profesori si pana la jurnalisti si lideri de opinie. Din pacate, tara noastra este asociata de multe ori cu fenomenul de coruptie, care descurajeaza atat turismul cat si investitiile straine, si franeaza dezvoltarea economica si politica a statului roman.

Din acest punct de vedere, este datoria autoritatilor sa continue lupta impotriva coruptiei pe toate planurile, oferind un semnal clar atat romanilor, cat si strainilor, ca acest fenomen este combatut cu toate resursele legale existente. Din pacate, noua lege ANI nu face decat sa agraveze perceptiile negative asupra Romaniei in randul oficialilor si investitorilor straini.

Unul dintre rolurile fundamentale ale societatii civile in orice stat democratic este monitorizarea deciziilor politice, in limitele legii. In acest sens, Liga Studentilor Romani din Strainatate face un apel catre societatea civila din Romania si catre organizatiile romanesti de studenti si tineret din intreaga lume, pentru adoptarea unei pozitii publice comune in legatura cu noua lege ANI si demararea eforturilor pentru initierea si sustinerea unui nou proiect de lege care sa indrepte deficientele semnalate.